E-wizyta
E-wizyta w firmie bądź instytucji
Przygotowanie e-wizyty
- Nawiąż kontakt telefoniczny bądź mailowy z interesującą Cię firmą lub instytucją i poproś o możliwość przeprowadzenia e-wizyty online przez dowolny komunikator w celu realizacji projektu Dzień przedsiębiorczości online.
- Przedstaw krótko cele projektu oraz konieczność jego realizacji przez internet.
- Ustal dogodny dla obu stron termin e-wizyty i przewidywany czas jej trwania – ok. 1 godziny.
- Określ swoje oczekiwania w stosunku do konsultanta-przedstawiciela firmy – zapoznanie z wymarzonym przez ucznia zawodem oraz praca na konkretnym stanowisku.
- Zapytaj o możliwość obejrzenia przez ucznia stanowiska pracy (transmisja online bądź krótki filmik).
Proponowany przebieg e-wizyty
- Uczeń przedstawia swoje motywy wyboru danego zawodu.
- Konsultanta-przedstawiciel firmy bądź instytucji zapoznaje ucznia z:
- działalnością danej firmy bądź instytucji,
- stanowiskiem pracy (np.: z wyposażeniem stanowiska, godzinami pracy, oczekiwaną dyspozycyjnością, formą organizacji pracy),
- zakresem obowiązków,
- zadaniami na dany dzień,
- możliwościami awansu,
- wymaganym wykształceniem potrzebnym na danym stanowisku pracy,
- przydatnymi umiejętnościami do wykonywania danego zawodu,
- perspektywami zatrudnienia w danym zawodzie (w tej firmie bądź instytucji oraz w najbliższym rejonie),
- zasadami rekrutacji obowiązującymi w danej firmie bądź instytucji. - Uczeń może zadawać inne interesujące go pytania związane z daną firmą bądź instytucją lub z danym zawodem oraz stanowiskiem pracy.
Kwestie techniczne
E-wizytę można zorganizować za pośrednictwem dowolnego narzędzia, w zależności od preferencji ucznia i wolontariusza. Obecnie wiele tych narzędzi jest dostępnych w rozszerzonych wersjach bezpłatnie:
- Zoom – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 1,5 godz. ze 100 uczestnikami.
- GoToMeeting – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 40 min. z 3 użytkownikami.
- Google Hangouts - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań.
- Cisco Webex - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań bez ograniczeń czasowych ze 100 użytkownikami,
- Microsoft Teams.
Każde z tych narzędzi w bezpłatnej wersji posiada:
- połączenie za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub aplikacji pobieranej na pulpit komputera/na telefon,
- możliwość połączenia się za pośrednictwem kamery i systemu audio komputera,
- udostępnianie swojego ekranu/widoku wybranej aplikacji uczestnikom spotkania,
- prowadzenia rozmowy przez chat.
Strony internetowe za pośrednictwem, których możecie skorzystać z w/w narzędzi: