E-wizyta

E-wizyta w firmie bądź instytucji

Przygotowanie e-wizyty

  1. Nawiąż kontakt telefoniczny bądź mailowy z interesującą Cię firmą lub instytucją i poproś o możliwość przeprowadzenia e-wizyty online przez dowolny komunikator w celu realizacji projektu Dzień przedsiębiorczości online.
  2. Przedstaw krótko cele projektu oraz konieczność jego realizacji przez internet.
  3. Ustal dogodny dla obu stron termin e-wizyty i przewidywany czas jej trwania – ok. 1 godziny.
  4. Określ swoje oczekiwania w stosunku do konsultanta-przedstawiciela firmy – zapoznanie z wymarzonym przez ucznia zawodem oraz praca na konkretnym stanowisku.
  5. Zapytaj o możliwość obejrzenia przez ucznia stanowiska pracy (transmisja online bądź krótki filmik).

Proponowany przebieg e-wizyty

  1. Uczeń przedstawia swoje motywy wyboru danego zawodu.
  2. Konsultanta-przedstawiciel firmy bądź instytucji zapoznaje ucznia z:
    - działalnością danej firmy bądź instytucji,
    - stanowiskiem pracy (np.: z wyposażeniem stanowiska, godzinami pracy, oczekiwaną dyspozycyjnością, formą organizacji pracy),
    - zakresem obowiązków,
    - zadaniami na dany dzień,
    - możliwościami awansu,
    - wymaganym wykształceniem potrzebnym na danym stanowisku pracy,
    - przydatnymi umiejętnościami do wykonywania danego zawodu,
    - perspektywami zatrudnienia w danym zawodzie (w tej firmie bądź instytucji oraz w najbliższym rejonie),
    - zasadami rekrutacji obowiązującymi w danej firmie bądź instytucji.
  3. Uczeń może zadawać inne interesujące go pytania związane z daną firmą bądź instytucją lub z danym zawodem oraz stanowiskiem pracy.

Kwestie techniczne

E-wizytę można zorganizować za pośrednictwem dowolnego narzędzia, w zależności od preferencji ucznia i wolontariusza. Obecnie wiele tych narzędzi jest dostępnych w rozszerzonych wersjach bezpłatnie:

  • Zoom – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 1,5 godz. ze 100 uczestnikami.
  • GoToMeeting – założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań do 40 min. z 3 użytkownikami.
  • Google Hangouts - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań.
  • Cisco Webex - założenie konta, umawianie i prowadzenie spotkań bez ograniczeń czasowych ze 100 użytkownikami,
  • Microsoft Teams.

Każde z tych narzędzi w bezpłatnej wersji posiada:

  • połączenie za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub aplikacji pobieranej na pulpit komputera/na telefon,
  • możliwość połączenia się za pośrednictwem kamery i systemu audio komputera,
  • udostępnianie swojego ekranu/widoku wybranej aplikacji uczestnikom spotkania,
  • prowadzenia rozmowy przez chat.

Strony internetowe za pośrednictwem, których możecie skorzystać z w/w narzędzi: